2009-10-29

Tiden går med en ryslig fart!

Helt otroligt vad tiden går fort när man har roligt... Sommaren har rusat fram och därefter passerade hösten revy och nu kan vi nog säga att vi närmar oss vintern med stormsteg. Än så länge är det milt väder med lite snö men dock skidföre för de stora entusiasterna. Elvira har börjat skidskyttegymnasiet och hunnit med träningsläger i Finnland. Det har även hunnits med en hel del snöträning här hemma också. Odd har hängt med henne på skidtur vilket båda har uppskattat. I dag är hon med en friluftsreporter och fotograf på tur med långfärdsskridskor. Det måste bara vara underbart att susa fram på isen i strålande solsken.

På hundfronten har det varit lite tråkigheter. Vår 14 år gamla jämthund, Varg, hade lugnt och stilla somnat in när Thomas kom hem en eftermiddag. Det var oerhört ledsamt samtidigt som det kändes bra att han fått slumra in utan plågor. Vi har sett att orken trutit på så vis att han inte haft intresse av de andra hundarna och mestadels velat vara för sig själv. Vi har inte gjort så stor affär av detta då han inte har sett ut att plågas. Vår tanke har varit att han skulle få leva så länge han inte såg ut att lida. Naturligtvis var det dock en chock när det hände likväl som att det kändes skönt för Thomas att inte vara tvungen att avliva honom. Thomas har aldrig velat avliva hundarna hos veterinären utan gjort detta själv. För mig känns det som en oövervinnlig uppgift men för honom har det känts nödvändigt att själv få avsluta deras gemensamma tillvara.

Ha det gott

4 kommentarer:

Harriet sa...

Hej!

Vad skönt för er att han fick vara frisk till slutet. Och inte behöva ta beslutet själva...
Odd verkar vara en riktig jakt hund. Fina kort :0)

Kells armbågar ska få tid på sig fram till sommaren så kanske han växt till sig, åt ena eller andra hållet. Det känns ju skönt att avläsaren hellre friar än fäller och ger tid.

Hos oss regnar det, vi har inte sett snö än.

Ha det gott..

Anonym sa...

Jag beklagar Vargs bortgång.
Vilka vackra foton du har lagt ut.
Jag saknar er och mina andra valpköpare. Ta hand om er. /Isabelle

Anonym sa...

Kul att se "gammel"kusin Edmund i slaktartagen. Mååånga år sen sist!!!

Hälsningar Anki Högling-A:son

Linda sa...

Hej hej, vad kul att höra från er i norr! Hoppas allt går bra med Odd och renarna trots den enorma mängden snö...! Till och med nere hos oss utanför Hjo har vi över 70 cm, det är helt otroligt.

Nej jag vet faktiskt inte varför det saknas mh-data, jag satt själv och funderade över det härom dagen när jag gick igenom dem. Det saknas mh-data för andra hundar också, hundar som gått mh för minst ett par månader sedan. Minns inte vilka det var men jag blev lite förvånad när jag upptäckte det. När alla i kullen går samtidigt borde ju datan komma in samtidigt också tycker man? Knepigt.