2009-05-04

Valborgs helgen...

Valborgshelgen är en helg med många minnen med anledning av att Odd föddes valborgsmässoafton för ett år sedan. Vi minns helgen med ett innehåll av glädje, spänning, många sms och telefonsamtal från kennelmamman. Det hanlade om antalet valpar, könsfördelning, färgkombinationer och erbjudanden om tik och förfrågan om hane. Buden var många och svåra att hantera med tanke på att vi ville sätta oss in i situationen och känna om det var det rätta. Så här med facit i hand känns det som att det inte finns någon Aussie som är mer rätt än vår Odd. Hoppas innerligt vår kennelmamma förstår vilken tacksamhet vi känner att Odd är en del av vår familj.

Ettårsdagen började med ett stort ben och slutade med SPA (i köket) innefattade pedikyr och pälsvård. Dusch och hårtvätt var ett måste efter Umeå resan så nu återstod kloklippning och frisering av öron, svans och tassar. Därtill blev det också tid över för några tag med den revolutionerande furminatorn och vips var underullen borta. Ni kan inte tro så fin vår lilla prins blev efter denna SPA upplevelse...

Resten av helgen har vi tillbringat i naturen med pimpelfiske, skoter åkning och skytteträning. Dagarna har förgyllts med sol och sommarvärme samt god mat. Halstradströmming, mandelpotatis och hembakt tunbröd. Kantarellsoppa och pinnbröd med västerbottensost samt nyfångad rödning. Stekt fläsk och stjusspojkan mm... Odd har fått vara ute i det fria vilket han uppskattar. Han har fortfarande stränga restriktioner (kopplad med korta promenader) så han har endast fått lufsa runt i vår närhet samt mestadels ligga passivt. Helgen har helt enkelt varit helt underbar för hela familjen...

Ha det gott

6 kommentarer:

Linda sa...

Vilka härliga bilder..! Jag får en riktig hemlängtan av dem. Usch, varför flyttade jag haha.

Ja tänka sig att de redan hunnit bli ett år. Det är lätt att glömma att de faktiskt bara är unghundar, de ser ju så stora och vuxna ut.

Odd ser verkligen ut att trivas i sin stora familj, det syns och märks att han är älskad. :)

Gabbi sa...

Hejsan !
Härliga bilder från norr ser jag, ha det gott

Harriet sa...

Hej, hej
Jag skriver här om kursen, har inte haft lust att skriva dagbok på ett tag...
Har varit på allmänlydnad 1, 2g nu, jag är nöjd med kursen och har roligt. Instruktörerna håller efter mig ganska hårt och jag gör övningarna lite annorlunda än de andra. Igår förklarade de sig för de andra deltagarna om att jag har tankar på att tävla framöver så därför lite annorlunda och att de är hårda med mig. Hundarna våra kan de grundläggande kommandonen så gruppen är jämn på så vis. Alla hundarna behöver störning. Vi har trevligt. Inki Sjösten ligger till grund och litteraturen. På slutet om man inte går allmlyd 2. gör vi/hunden ett prov så att om det går bra får ett intyg så att man kan vara med på olika lydnadsträningar och tävlingar, men jag hoppas på tvåan också vill gå hela utbildnings "huset". Går även appellspår har bara haft en dag teori än.
Roger ska vara figurant på lördag ute i Holmsund, jag jobbar men det är bra att han kommer igång. Vi ska gå över helt till Holmsund BK i juni. En liten trevlig klubb 150 medl, har redan fått arbetsuppg i trivselköksgr.
Det är fullt upp för Kell på söndag spår, mån-tis vallningskurs onsdag allmänlydnad.

Ha det gott hälsa familjen från oss och ge Odd en klapp

Anonym sa...

hej hej
han är bara såå underbar & det är ni också. Visar nu Odd för en valpintresserad. =)
Hon frågade om någon vallar ren... hi hi ;)
Älskar era foton.

Anonym sa...

isabelle

ellapix sa...

Hejsan Ann-Catrin
Det är på Piteå bk vi ska ställa ut honom. Orkar inte åka iväg så långt (läs lägga ut en massa bensinpengar) när han bara är valp så jag tyckte att det passade fint när det endast är 10 minuters resa ;)

Hoppas att rehab går framåt för det skulle vara så roligt att träffas framöver.